Alla inlägg under oktober 2008

Av Blå Loggan - 25 oktober 2008 17:59

I onsdags blev jag kallad till en intervju, för ett jobb jag inte sökt - jättekul att någon kom att tänka på mig!!!! :-)) Jag blev jätteglad. Gick dit och lyssnade in det de sa, pratade på lite om mig själv och ja, det kändes bra men vi får väl se, närmare bestämt kommande vecka mitten eller slutet... Jag väntar med spänning! Berättar mer när jag något vet!

Ja, denna dag har gått och vad har jag då gjort? Jo, promenad blev det allt med lilla damen, låååång promenad. Städningen då vad blev den av, skulle kunna säga VAR blev den av? Har inte lyft ett finger för att få bort de otaliga svarta strån som far omkring på golvet med de där grå råttorna, men vet ni vad? Det kommer en ny dag i morr´n och den innehåller en timme till eftersom vi inatt ska ändra klockan! Bra, vá??????????

Tjingeling

Av Blå Loggan - 25 oktober 2008 13:20

Från att ha varit tyst som i graven till inlägg inatt och nu ännu ett nytt, kan inte bli bättre ;-)

Gubben och äldsta sonen har åkt till stugan, ska gjuta och fixa så vi får upp en vägbom! Skulle kanske följt med för hösten kring stugan är underbart vacker men men skönt att vara hemma också!

Kvar hemma är då jag, yngste sonen (som var på skumdisco igår kväll/natt och inte kom hem förrän 02.30) och Tessan. Idag blir det promenad i solen men henne, kanske lite plock av granris och sedan, hmm städning av huset. Det är inte speciellt roligt men ändå går det lättare när inte alla är hemma, då får jag ju göra lite som jag vill. Yngste sonen säger inte så mycket, tittar på mig med huvudet lätt på sne och ler - underbare grabb! Livet leker emellanåt ;-)



Av Blå Loggan - 25 oktober 2008 00:03

Jag älskar blått, elefanter och block och här kan man vinna det!!



Nu har du chans att vinna en underbart fin anteckningsbok från pertfied in pink.
3 st. anteckningsböcker kommer lottas ut.


Gör så här:
Bestäm dig först vilken framsida du vill ha. Du kan välja mellan: prinsesskrona, elefanter & hjärtan, fåglar eller ränder. Vilken färg vill du ha? Sedan måste du även bestämma dig för vad det ska stå på boken. Det kan vara ett namn eller något annat. Fundera även på om du vill ha en vit eller svart spiral. Titta närmare! 

Kommentera detta inlägg. Tala om vilken anteckningsbok du vill ha, vilken färg det ska vara på spiralen & på framsidan och vilken text som ska stå på.
Om du tipsar om tävlingen i din blogg, så får du en extra lott och har större chans att vinna. Du får  gärna använda min bild. Ge mig länken till ditt inlägg.

TÄVLINGEN PÅGÅR TILL 25 OKTOBER KL. 12.00
LYCKA TILL!!


Är du sugen klicka?  http://junitjejen.se/2008/october/utkast-nu-har-1.aspx



Här kan man vinna ett superfint anteckningsblock. För mig är det en självklarhet att tävla.

Här kommer min lilla elefantsamling


Av Blå Loggan - 24 oktober 2008 23:50

Usch vad jag skäms, flera veckor har gått och jag har inte så mycket som lyft ett finger för denna blogg... Fast å andra sidan vet jag varför - jobbet! Jobbet tar all min kraft, vi har fått ett helt nytt datasystem där allt det gamla ska föras in i - och vet ni vad, det krånglar.... Jobbar över varje dag så familj, hem, vänner får vara utan mig. Jag somnar så fort jag sätter mig men ikväll vet jag inte vad som hänt - jag är fortfarande uppe.... och jag ska snart ta "kvällspromenaden" med min älskade lilla labbedam :-)


Av Blå Loggan - 4 oktober 2008 19:35

Om Gif Sundsvall kan man ju tycka vad man vill - jag tycker inte de i dagsläget är värdiga en plats i allsvenskan 2009. 

Några som är värda allt beröm de kan tänkas få är Gif P92 (med min älskade son i laget ....)


http://www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=765460


Tjingeling

Av Blå Loggan - 3 oktober 2008 21:37

Och NÄR var jag innte på min lilla blogg sist egentligen? Vad har jag gjort häremellan? Aj häv no aide :-o Spelar ingen roll för här kommer en tävling.



Jag är med o tävlar om ett presentkort på 300kr hos Krumelur i Tant Ulrikas blogg. Var med o tävla du oxå!

Tävlingsregler: Kopiera bilden o texten ovan o publicera i din blogg.

Du som inte har någon blogg kopierar texten och tipsar ett par st om tävlingen via mail. Skriv sedan ditt namn,mail och bloggadress i en kommentar till detta inlägg, samt berätta vilket plagg eller pryl du helst skulle vilja ha från Krumelur.

Tävlingen avslutas onsd 8okt kl 20.00 Vinnaren utses genom lottning.

LYCKA TILL!


Tjingeling!


Ovido - Quiz & Flashcards