Alla inlägg under mars 2009

Av Blå Loggan - 28 mars 2009 20:14

Våffeldagen kom och gick. Mmm, nästan lika gott som Mmmmarabou ;-)

Vi gillar våfflor i min familj (hela familjen inkl hunden)! Med vaniljglass och hallonsylt är de oemotståndliga!!!!Gräddningen tar en evighet men vad gör väl det när resultatet blir Mmmmm.

Let´s dance kom och gick. Jag tycker absolut att Magnus är den rätte vinnaren! Laila är ju kanonbra men hon ja, hon kunde ju dansa redan från början och det kunde ju inte Magnus. Finns inget jag kan säga mer än Go Magnus, go go Magnus. Grattis!

Och nu då, oops tiden har rusat iväg och nu ska jag rusa till soffan och de familjemedlemmar som är hemma (Robinson visas - jag är inte helt förtjust i programmet men men).

Tingeling

Av Blå Loggan - 16 mars 2009 17:02

Är ju kul när man kan gå omkring och strosa och småhandla :-) men så kommer de dagar man bara måste - urtråkigt! Som ikväll, vi bara måste ut och storhandla hatar - hatar - dont like- hatar....

Har försökt komma i kontakt med nätbutiken i vår stad - något är fel, jag kommer inte in... Har mailat och ställt frågor, har jag fått något svar? Njet! :-( Har sett hur bra grannen har det, handlar mat på nätet och vips så kommer det en minilastbil med hemleverans av matvarorna och skulle man inte vara hemma ställer de matkassarna i plastlådor med lock på bron och de tar igen plastlådorna vid nästa matleverans - wonderbaum - ähum jag menar wunderful!!!

Tjingeling

Hem
Av Blå Loggan - 15 mars 2009 20:14

Helgen tog snabbt slut, som vanligt, och i morrn börjar allvaret igen. Säger som så många andra "Varför kan inte helgerna vara lika långa om veckorna är?" Inte mycket kvar att göra nu innan snarklådan vill att jag kommer dit. Tessan ska ut, jag ska duscha, stryka undan lite, plocka ihop det jag behöver inför morgondagens arbete, lämna pengar till sonen så han får lite käk på sin APU och puh, ja, det var väl allt?!


För att lätta upp stämningen lite har jag ett you tube-klipp!


http://www.youtube.com/watch?v=NcOw6aJpSsw


Tjingeling




Av Blå Loggan - 15 mars 2009 13:20

.... hur man gör för att väcka matte till liv en söndag förmiddag!

Plockar fram frukosten, lägger fram tidningen, häller upp kaffet, sätter mig till rätta och börjar fika :-)

Måste ut och flytta på bilen, lämnar allt på bordet. Går ut och flyttar på sonens nyinköpta första bil. Kommer in och hör något som ramlar i golvet, ljudet kommer från köket. Hunden kommer skuttande från köket.... Tittar in och vad ser jag? Jo, osten som rullar iväg över ett ostädat golv fullt med hundhår! Plockar upp osten och den är tuggad på :-(

Tess tittar på mig, känner på sig att nu är klockan slagen, går från köket och lägger sig i sin säng!

Hon är 4½ år och har ALDRIG, jag upprepar - ALDRIG, gjort något sådant här tidigare. Hon skäms fortfarande efter flera timmar...


Jag har sett ett you tube klipp som får håret att resa sig. Lyssna och njut!

http://www.youtube.com/watch?v=pL2s2SWL8QE

Hem
Av Blå Loggan - 14 mars 2009 22:29

... går jag till min dator.

Vad är det med svenska folket? Malena ???? MEN trots att jag inte gillar låten tror jag den har ganska bra chans i maj - operainfluenser och allt.

Ni kommer väl ihåg Queen - det var inte många som trodde på Freddie när han började prata om att ha in lite operainfluenser man ack så fel de hade. Populärt är ett milt ord för framgången :-)

Nu är det snarklådan som väntar... Tingeling, tingeling ähum, jag menar

Tjingeling

Av Blå Loggan - 14 mars 2009 13:00

Ja, nog känner jag av att jag har ett nytt jobb alltid, får bara mer och mer att göra - hinner inte med så mycket annat som t ex denna lilla blogg :-(

Idag har jag tfn-support från 07.00 - 22.00 Hittills har dock bara en person ringt, skönt!

Det har blivit en del bortajobb, jag som är van att vara den som är hemma medans min käre sambo är den som är på resande fot. MEN oavsett vad så är jag helnöjd, "sketaglad", att jag tog chansen att få vara med i det här projektet! Kanontrevliga arbetskamrater, roligt och framför allt varierande arbetsuppgifter! Här får man vara beredd på att schemat ändras snabbt, levande dokument är vad det är. Urkul!

Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards