Alla inlägg under augusti 2008

Av Blå Loggan - 30 augusti 2008 20:54

Hur klantig får man bli? Har helt och hållet glömt gratta min 16-årig till mc-kortet som han tog i måndags... GRATTIS gullhjärta, Älskar dig!
Den äldre sonen håller på med bilkörkort så vi är ute övningskör jämt och ständigt - härligt kul att han vill köra med mamsen! Älskar dig med!
Idag har jag sett ut ett litet skrivbord till mitt kommande kontor, litet alldeles lagomt storl bord för endast 199 pixlar på COOP. Passar perfekt på det tänkta stället! Nu är det bara tapeter och golv som måste fixas :-)
Igår var det lysnatta, underbart vackert! Finns det i hela riket eller är det något "norrländskt"? Ingen aning men ska ta reda på det!
Fortfarande har jag inte lagt in några fler bilder, måste ordna det oxå!

Tjingeling

Av Blå Loggan - 29 augusti 2008 17:28

Vad är det för fel på den där "mannen"?? Något måste det ju vara i alla fall. Från en helt normal (kan man vara normal som barnstjärna?) mörkhyad firad stjärna till en ljushyad (fortfarande firad dock), mininäsa stjärna? Visserligen har jag inte följt med i hans händelser, vet med andra ord inte så mycket om honom mer än att hans utseende förändrats...
Det övergår mitt förstånd - hur kan en människas utseende ändras så där, har han fortfarande samma dna, eller är det utbytt??? Ja, ja, that´s life.

Tjingeling!

Av Blå Loggan - 28 augusti 2008 22:20

Usch vad det var länge sedan jag skrev, får dåligt samvete! Och vädret är lika uselt som mitt skrivande, regn, regn och åter spöregn i dagarna 2!

I eftermiddag har vi dessutom stått huttrandes under paraply och tittat på en inte alltför spännande fotbollsmatch också.

Går och väntar på att vår (jobbets) egen lilla Soffipropp ska nedkomma med tvåan, tiden gick ut igår eller i förrgår?? Ettan är hur söt och gullig som helst och tvåan lär ju knappast bli sämre...

Nu är det då bestämt - det blir ett litet kontor i gästrummet! Ska bara (som Alfons Åberg säger) köpa tapeter och golv och ja, naturligtvis, tapetsera och "golvera" = lägga golv. Sedan bär det av till det stora möbelvaruhuset för att köpa det lilla enkla, lätta, nätta bordet och ett par hyllor som får bli det så kallade kontoret. Ska bli skönt att få alla papper/pärmar samlade på ett och samma ställe.  Hoppas vi hinner innan året är slut!

Tjingeling


Av Blå Loggan - 19 augusti 2008 19:59

Såg en stund på Stefan Holm i eftermiddags. Såg riktigt bra ut några gånger men vad hände sedan egentligen? Tung i bak och rygg + ben? Bantat ner sig för mycket så t o m orken försvunnit? Kom igen Stefan, gå ut på arenan och tacka för dig! Jag vill tacka dig - TACK Stefan för allt nagelbitande under dina framträdande, det har varit värt varenda nagel som rykt!

Av Blå Loggan - 19 augusti 2008 19:48

Money makes the world go around, the world go around...
Vad brukar man säga? Utan pengar dör man, eller vadå? Ja, så är det här i alla fall. Trots min ringa ålder, är väl vad man brukar kalla för medelålders räcker inte månaderna till riktigt, speciellt inte denna då jag varit sjuk och fått lite mindre p g a detta. Flera dagar tills nya lönen strömmar in. Vadå strömmar in? Vad tänker jag med egentligen? Strömmar? Hallåååå, jag är ju landstingsanställd och från Landstinget strömmar inget som bekant!!! Det är bara att krypa till korset och låna av mor och far. Tack för att ni finns! Lööv joo, tjingeling.

Av Blå Loggan - 19 augusti 2008 12:41

Ja, nu var det sorg - IGEN. Har varit på tre begravningen sedan september i fjol och nu i september är det dags igen. Svärmor har precis gått bort. Allt känns jättejobbigt och allt det gamla kommer upp och vad har framtiden att utvisa? Fyra begravningar på 1 år, skit, skit, skit. Nu kom jag att tänka på filmen oxå, ni vet den där "fyra begravningar och ett bröllp". Titeln stämmer exakt in på mig, under detta år blir det fyra begravningar, har i sommar också varit på ett bröllop. Livet, det livet vad har det i sitt sköte????

Inte sänka ner sig nu, upp med huvét och humöret! Strax ska vi till TV:n och heja fram Holm i höjdhoppet!!!!

Av Blå Loggan - 12 augusti 2008 09:40

Idag måste jag gratulera mamma då hon fyller år, 64 styckna! Ett år kvar tills hon blir riktig pensionär, hon har sedan flera år varit sjukpensionär och njuter av ledigheten och friheten som det innebär. GRATTIS!!!!


Skönt att det nu bara är lite mindre än två veckor kvar till skolan för mina älskade ungar börjar. Lite jobbigt att ha dem hemma jämt och ständigt, de vänder på dygnet och "äter oss ur huset" ;-)

Äldste sonen börjar sista året på gymnasiet, undrar vad han ska hitta på sedan. Jobba? Plugga vidare? Ja, vi får väl se...

Den yngre han ska börja första året på gymnasiet. Nästa vecka är vi (elever och föräldrar) inbjudna till skolan för att träffa klasskamrater och lärare.  Spännande värre, det är samma skola som jag själv gick på en gång i tiden och jag har inte varit där sedan jag tog studenten juni 1984!

Tjingeling.


Av Blå Loggan - 8 augusti 2008 10:20

Äntligen fredag

Trött, trött, trött det är vad jag är! Jobbigt att vara på jobbet, önskar man kunde vara ledig en dag i veckan förutom på helgerna.... Men, det är bra jobbväder i alla fall, molnigt o lätt blåsigt och aningen kylslaget.
Har egentligen inget speciellt att säga, vill bara visa min yngste son "in action"..

Ovido - Quiz & Flashcards