Alla inlägg under december 2008

Av Blå Loggan - 20 december 2008 23:05

Snart julafton med allt vad det innebär (främmande för min del) och huset ser ut som ett bombat Bagdad :-(

Idag blev dock pepparkakshuset riktigt klart, flera veckors strykning är nästan klart (har några skjortor kvar), tvättstugan har bara en tvättning kvar innan den är tömd (men då uppstår genast mer strykning och i morgon finns ännu en maskin där när alla tagit på sig rena kläder ....), pyntningen är klar förutom julgranen, men den ska upp i morgonkväll, eller möjligen måndag dag. De sista julklapparna ska inhandlas vilket kommer att ske på måndag. Det som ska göras i morgon är: stryka klart, fixa knäck, marsipantomtarna ska göras, kakorna (två sorter) ska bakas och huset ska städas. Med hjälp av en gubbe och två tonårssöner (som sover halva dagen) ska väl detta vara klart på ett kick ;-) 

Oops, höll på att glömma en sak - det som också ska göras är att kameran ska tömmas på bilder som ska in här i bloggen!

Tjingeling

Hem
Av Blå Loggan - 17 december 2008 16:05

Att börja på ett nytt jobb tar på krafterna - är ständigt trött - men OJ vad dé här är kul, spännande och mycket att lära :-) Bara att lära sig använda den nya telefonen wow vilka finesser. En Noia E71, värsta sorten yamen! Den är mer som en dator än en telefon men blir bara bättre och bättre för varje dag jag använder den!

Datorn, en liten behändig bärbar sak av märket FujitsuSiemens, funkar precis som vilken dator som helst...

Ikväll ska jag på jultallrik med julklapp med mitt gamla jobb, vi hörs.

Tjingeling.


Av Blå Loggan - 14 december 2008 01:23

Har det visst varit men - helt otroligt - jag har inte sett en enda.... I vilken värld har jag varit? Finns ju massor men vart?

Spelar ingen roll - jag var på fest för ett tag sedan och vi sjöng, kanonkul. Här kommer ett foto....

Tjingeling!

Av Blå Loggan - 12 december 2008 22:55

På persiljas (fyrabarnsmamman@bloggagratis.se) tapetfynd. Underbart mönster, för att inte tala om färgen - Endast 20 riksdaler för rullen... Måste ut på Tradera och kolla runt om det finns någon tapet till mig också;-)

Har nu varit några dagar på mitt nya jobb, jobbar 50/50 på  gammalt resp nytt ställe. Länge sedan man bytte jobb känner jag, blir ju dödstrött av allt nytt. Men, jag kunde hjälpa till med ett par supportärenden - skitkul!

Nä, hörrni jag ska ut på Tradera nu - hörs i morrn.

Tjingeling

Av Blå Loggan - 8 december 2008 20:07

 - att börja nya jobbet. Först kurs under 3 dagar och på fredag gäller det att testa allt jag förhoppningsvis lärt mig i en testmiljö. Nästa vecka mer kurs, mer test + julfester (2 st) 1 på nya jobbet och 1 på gamla :-o

Ska också få min jobbtelefon, min jobbdator och mitt schema i morgon! Åhh, jag känner mig kanonladdad - livet leker!

Tjingeling!

Av Blå Loggan - 7 december 2008 23:19

Oj vad det låter klyschigt - men det var inte min mening, jag bara trivs med livet idag!!

Har varit en toppendag några minusgrader (-13 i stugan och -10 hemma) och en sol som visat sig på bästa sidan. Var till stugan för att "titta till", vi hann även med en kortare promenad på orörda (snöiga) skogsstigar. Tessan trivdes som fisken i vattnet - hon fullkomligt älskar snö!Hemma hann jag med att pynta lite! Sonens fotbollslag vann en enkel match i Futsal-kvalet, 13-0.

En underbar dag helt enkelt!!

Tjingeling!

Av Blå Loggan - 5 december 2008 23:39

- på mitt gamla jobb. Det här är sista hela veckan som jag arbetar där jag arbetat de senaste åren :-o   Fr o m nästa vecka delar jag upp dagarna, någon dag på nytt jobb och någon dag på gammalt jobb. Sanslöst spännande!

På tisdag ska jag "anmäla" mig som rookie och då får jag information om vart jag hittar schema, tfn-nr mm mm mm på nätet, jag ska få en bärbar dator - YES, äntligen en egen dator och kanske lite mer tid och möjlighet, till mer bloggande ;-) samt en telefon!

Av Blå Loggan - 5 december 2008 21:47

Julfesten på jobbet närmar sig med stormsteg och vi ska, som vanligt, ha en liten billig julklapp med, max 50 riksdaler och ämnet för i år är förbrukningsvara. Visst, sure, inga problem det finns ju massor av förbrukningsvaror!! Och det gör det ju men jag vill ju ha just den varan som ingen annan har. Några förslag? Någon????

Ovido - Quiz & Flashcards