Alla inlägg under januari 2009

Av Blå Loggan - 31 januari 2009 08:31

Har nu kommit in riktigt bra i mitt nya jobb! Denna vecka har jag varit hjälputbildare 3 dagar och "påplatssupport" 2 dagar. Supporten betyder att man är på plats när en enhet ska börja med detta nya datasystem och hjälper till. Dag 1 var jag på mottagningen med några av mina medarbetare, vi hade en del att stå i men ändå relativt lugnt, dag 2 var jag och en annan tjej hos sekreterarna. Där var det betydligt mer frågor. Vi hade det vi gjorde i princip hela dagen men kul är det, jättekul! Eftersom dessa sekreterare även har helgtjänstgöring 6 timmar/dag måste de ha en helgsupport - jag tog på mig jobbet denna helg. Dels för att jag varit sekreterare och vet precis vad de gör och dels för att, om det skulle krisa till sig helt och hållet, endast har 5 min bilväg till stället.

Iiiih, åååhh en kall, blöt nos kom på mitt ben och pockar på uppmärksamhet - vill ut NUU! Nog för att huset ska städas idag men vill Tessan ut ska hon få gå ut och vi behöver inte skita ner huset mer än det redan är.

Tjingeling

Av Blå Loggan - 25 januari 2009 23:29

Har för första gången i mitt liv läst lite i Blondinbellas blogg. Vet inte men så imponerad kan jag inte påstå att jag blev, kan det ha med åldern att göra, precis som känslorna häromdagen? Hon är ju bara 18 och jag är ju ba.. 42 ;-)

Nä, tacka vet jag persiljas blogg! 


Av Blå Loggan - 22 januari 2009 21:34

Ju äldre jag blir desto blödigare blir jag tydligen! Såg på Rookie vets tidigare ikväll och man var där tvungen att ta bort en goldenkille. Han var bara 15 månader och hade fått en snabbt progredierande cancer och M hon grät som hon aldrig gjort förr :-o

För en stund sedan läste jag i Singelpappans blogg, läste även artikeln om honom i en av våra kvällstidningar och M hon grät som bara 17!!!!

Men man ska väl vara glad att man kan gråta - det behövs för att överleva. Visa känslor människor, för guds skull!!!!!!!!!!


Vaknade i morse kl 05:30 av både klockan och en gnyende hund, hon visade känslor(!), som var sprängfärdig. Öppnade dörren och hoppade ut och gjorde det som behövdes, kom sedan in och visade sina lyckliga känslor - och hunger.

Nu ska vi ut innan sängen väntar, fattar inget men jag är "dötrött" nu för tiden.

Tjingeling

Av Blå Loggan - 20 januari 2009 09:05

Av förkylningen, trodde ett tag igår att jag var på bättringsvägen men just när jag tänkt tanken att "jag ska gå å jobba i morrn" slog den till igen! Förkylningen ökade i styrka med ytterligare lite feber så jag blev sängliggandes och här är jag nu - förkyld, less och faktiskt ganska trött, måste vila om en stund...

Igår kväll var jag dock tvungen att klä på mig och följa med sonen till fotbollsträningen för att prata med tränaren. Han har spelat fotboll sedan lågstadiet och har satsat mycket men nu går livet in i en ny fas och fotbollen mé. Grabben har börjat gymnasiet och skolan tar mycket tid, fotbollslaget och splittrats och grabbarna är uppdelade - de som är kanonbra och satsar stor, de som är jättebra och vill satsa, de som är mindre bra och de som inte platsar. Ja jag vet, det kändes hårt första gången jag hörde att detta skulle ske också och att detta var kriterierna. Min P kom i grupp 2 (de som är jätebra och vill satsa) men allt tar tid och med träning varje dag måndag-fredag i 1½-2 timmar + match på helgen blir det inte mycket kvar till skolan, kompisar och annat. Så vad fanns att göra? Jo, prata med tränaren och säga att det inte fungerar. Nu återstår att försöka få in honom i ett annat lag, han har lämnat förslag och tränaren skulle prata med det lagets tränare. Vi, sonen, får nu vänta några dagar och se hur det blir men fotboll det vill han inte sluta med! Hittade en bild när han är i "nickartagen", hoppar högt? Japp! HÖGST!! Bilden är gammal och redan publicerad, men va f...n?

Tjingeling

TV

Av Blå Loggan - 19 januari 2009 12:57

Säkert har många redan upptäckt det, men inte jag. Jag brukar ju inte va hemma på dagarna. Vad? Jo, att TV:n fungerar på dagtid... Många program visas, både av bättre och sämre sort. Men nerdegad blir ju vilket fall som helst, sjunker längre och längre ner i soffan, slumrar en stund, känner suget och går till kylskåpet. Stoppar i sig något, oftast alldeles onyttigt, och sätter sig i soffan igen...

Men jag, jag känner att jag har fått en dag över idag, är nog mer frisk än sjuk i alla fall, och ska nu hänga lite tvätt som jag tvättat, på med ny maskin, in med skallen i frysen för att för - hör och häpna - förbereda middagen som komma skall om cirkus 4 timmar!!!! Woaw, vågen för mig ;-)

Tjingeling

Hem
Av Blå Loggan - 19 januari 2009 07:46

De är några av mina bästa vänner just nu! Känner mig dock piggare idag då jag endast vaknat 2 gånger i natt av denna förbenade nästäppa. Hostar inte lika mycket heller.

Ja, ja, jag vet. Börjar låta som en man som är lite sjuk men tror han är dödssjuk ;-) 

När man är så här "nästan sjuk - nästan frisk" har man, i alla fall jag, både lite ork och lite tid att gå igenom saker och ting och, till min stora fasa har jag upptäckt att jag behöver nya kläder! Garderoben börjar bli tom, har under hösten plockat undan kläder som inte är använda på länge, slitna, fläckar som inte går bort etc och kvar blev - en halvtom (eller halvfull??) garderob. Hjäälp! Bara medikamenten hjälper och hostan/snuvan försvinner måste jag ut och shoppa.



Av Blå Loggan - 18 januari 2009 20:38

 kommer våren snart, i alla fall om 2-3-4 månader... Så, vi passade på att sälja yngste sonens moppe. Han tog ju lätt mc-kort i fjol och tycker att nu när han är så här gammal är det bara töntigt att köra moppe! Ja, de är rara de små liven.

Snart har vi kanske en ny bil också - har "tingat" en hos en bilhandlare ganska måååånga mil härifrån och förhoppningsvis blir den vår om några dagar! Lite svårt att göra något nu medan lilla gubben är borta på jobb (han sitter i alla fall på planet hem nu) och inte kommer hem förrän till lunch i morgon, han måste tyvärr åka tåg från Arlanda till hemmet och det tar X antal timmar mer. Men han kommer i alla fall hem i morgon. Efter 21 år tillsammans längtar jag efter honom när han är borta för länge men vet ni vad, denna gång har det inte gjort så mycket att han varit borta - jag har ju ändå legat sjuk och tyckt synd om mig själv....

Thingeling

Hem
Av Blå Loggan - 18 januari 2009 19:02

Julen firades hemma i stugan med familj och släkt. Lugnt och stilla då vi inte är så många i familjen. Tessan blev glad, hon fick en ny sovfilt och en ny leksak en apa på närmare ½ meter! Vi andra var också nöjda, fina klappar, god mat och trevligt sällskap.

Lite julpynt hade vi också lyckats få till!





Hem
Ovido - Quiz & Flashcards