Alla inlägg under januari 2009

Av Blå Loggan - 18 januari 2009 14:26

Tittat på mer kort och tänker dela med mig av dem....

På nyjobbets julfest var vi både törstiga, hungriga och leksugna, vi hade t o m en egen lektant och lekte "vem får upp den först" - bilen naturligtvis, vad trodde ni ;-) Bilen satt fast i en tråd som i sin tur satt fast på en pinne, typ kulspetspenna. Pinnen hade vi mot våra magar och rullade upp tråden + bilen i rasande fart och, precis som ni tror så vinner den som först ha bilen på sin mage!!! Urkul och jobbigt för fingrarna!


Av Blå Loggan - 18 januari 2009 11:58

Jag är förkyld - jäätteförkyyld!!!!!! Hatar att va förkyld, täppt i näsan är det värsta jag vet! Dock känner jag mig piggare idag och har nu orkat kolla igenom korten jag har i kameran. Kul, man blir genast på bättre humör :-)

Före jul hade vi julfest både på mitt gamla jobb och mitt nya. På "gamjobbet" hade tomten pumps! På nyjobbet hade tomten ont i fötterna och fick lämna pumpsen hemma ändå var han på lite spralligare humör (kanske han tagit något för att lindra smärtan i fötterna....)



Av Blå Loggan - 14 januari 2009 18:00

Helt otroligt - jag har inte skrivit i lilla Blåggan sedan 20/12 -08! What is happening with me??

Ja, först var det en härlig jul och ett härligt nyår - många lediga dagar, men intet skrivet. Sedan blev det januari och fullt ös med mitt nya jobb, massor att lära - har varit på kurs tre dagar denna vecka, kurs även i morgon och flera dagar nästa vecka! Hur mycket tror de man får plats med i skallen egentligen?

Ska i alla fall försöka skärpa till mig nu! Har knäppt lite kort som jag ska ladda ner och lägga in i Blåggan!

Hur många har förresten sett min lilla arbetskamrat i tidningen? Underbart reportage! I tidningen fanns många fina bilder, bl a på hennes tyger. Kolla in bloggen också!

http://www.st.nu/noje/index.php?action=visa_artikel&id=791844


Annars är jag förkyld med halsont sedan några dagar, jag är också avundsjuk på mina föräldrar som är på Gran Canaria och på min käre sambo som är i Florida, visserligen för jobbets räkning - men han är i underbara Florida och käkar hamburgare gjorda på alligatorkött! Och så har vi Johanna som är i Thailand!

Avundsjuk? Vem, jag? NÄÄÄÄDÅ

Tjingeling




Ovido - Quiz & Flashcards