Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Blå Loggan - 18 januari 2009 20:38

 kommer våren snart, i alla fall om 2-3-4 månader... Så, vi passade på att sälja yngste sonens moppe. Han tog ju lätt mc-kort i fjol och tycker att nu när han är så här gammal är det bara töntigt att köra moppe! Ja, de är rara de små liven.

Snart har vi kanske en ny bil också - har "tingat" en hos en bilhandlare ganska måååånga mil härifrån och förhoppningsvis blir den vår om några dagar! Lite svårt att göra något nu medan lilla gubben är borta på jobb (han sitter i alla fall på planet hem nu) och inte kommer hem förrän till lunch i morgon, han måste tyvärr åka tåg från Arlanda till hemmet och det tar X antal timmar mer. Men han kommer i alla fall hem i morgon. Efter 21 år tillsammans längtar jag efter honom när han är borta för länge men vet ni vad, denna gång har det inte gjort så mycket att han varit borta - jag har ju ändå legat sjuk och tyckt synd om mig själv....

Thingeling

Hem
Av Blå Loggan - 18 januari 2009 19:02

Julen firades hemma i stugan med familj och släkt. Lugnt och stilla då vi inte är så många i familjen. Tessan blev glad, hon fick en ny sovfilt och en ny leksak en apa på närmare ½ meter! Vi andra var också nöjda, fina klappar, god mat och trevligt sällskap.

Lite julpynt hade vi också lyckats få till!





Hem
Av Blå Loggan - 18 januari 2009 14:26

Tittat på mer kort och tänker dela med mig av dem....

På nyjobbets julfest var vi både törstiga, hungriga och leksugna, vi hade t o m en egen lektant och lekte "vem får upp den först" - bilen naturligtvis, vad trodde ni ;-) Bilen satt fast i en tråd som i sin tur satt fast på en pinne, typ kulspetspenna. Pinnen hade vi mot våra magar och rullade upp tråden + bilen i rasande fart och, precis som ni tror så vinner den som först ha bilen på sin mage!!! Urkul och jobbigt för fingrarna!


Av Blå Loggan - 18 januari 2009 11:58

Jag är förkyld - jäätteförkyyld!!!!!! Hatar att va förkyld, täppt i näsan är det värsta jag vet! Dock känner jag mig piggare idag och har nu orkat kolla igenom korten jag har i kameran. Kul, man blir genast på bättre humör :-)

Före jul hade vi julfest både på mitt gamla jobb och mitt nya. På "gamjobbet" hade tomten pumps! På nyjobbet hade tomten ont i fötterna och fick lämna pumpsen hemma ändå var han på lite spralligare humör (kanske han tagit något för att lindra smärtan i fötterna....)



Ovido - Quiz & Flashcards