Alla inlägg den 5 december 2008

Av Blå Loggan - 5 december 2008 23:39

- på mitt gamla jobb. Det här är sista hela veckan som jag arbetar där jag arbetat de senaste åren :-o   Fr o m nästa vecka delar jag upp dagarna, någon dag på nytt jobb och någon dag på gammalt jobb. Sanslöst spännande!

På tisdag ska jag "anmäla" mig som rookie och då får jag information om vart jag hittar schema, tfn-nr mm mm mm på nätet, jag ska få en bärbar dator - YES, äntligen en egen dator och kanske lite mer tid och möjlighet, till mer bloggande ;-) samt en telefon!

Av Blå Loggan - 5 december 2008 21:47

Julfesten på jobbet närmar sig med stormsteg och vi ska, som vanligt, ha en liten billig julklapp med, max 50 riksdaler och ämnet för i år är förbrukningsvara. Visst, sure, inga problem det finns ju massor av förbrukningsvaror!! Och det gör det ju men jag vill ju ha just den varan som ingen annan har. Några förslag? Någon????

Av Blå Loggan - 5 december 2008 10:07

Äntligen har baklusten kommit fram! Hmm, låter lite konstigt det där "baklusten kommit fram" - vad är det för lust där bak som kommit fram........

Nåväl, har börjat med pepparkaksbaket. Brukar köpa pepparkakor men köper även en förpackning deg för lite vill jag göra själv iaf. Då blir det stora hjärtan med God Jul skrivet på och de hängs upp i köksfönstren. Har även gjort några små vanliga peppisar.
Minnen dyker upp i huvudet från alla års pepparkaksbakning som när jag var liten t ex. Fullkomligt älskade degen och brukade alltid sno en liten knöl, gick iväg och smygåt tills någon kom på mig och förmanade mig - tänk på magen... Ja, vad hände? Jo, alla gånger samma sak. Magknipen var betydligt fler och större än pepparkakorna vi gjorde! Men, roligt var det - är fortfarande!!!

Hem
Ovido - Quiz & Flashcards