Alla inlägg den 7 september 2008

Av Blå Loggan - 7 september 2008 21:57

.. de smycken som Helena Berggren designat? Så snygga, vill oxå ha ett. Svårt att välja, bokstav eller blomma - kanske båda? Bedöm själva!

Av Blå Loggan - 7 september 2008 21:36

3:e gången jag sätter mig här idag och försöker skriva några rader. Vid de två andra tillfällena blev jag abrupt avbruten men hoppas nu på att kunna sätta något på print.
Har sett Persiljans fina bilder med kakel och allt och läst om min unga släktings äventyr i grannlandet och här sitter jag och inget händer... Mmm, ska ta mig i kragen och få klart min lilla arbetshörna som jag påbörjat men det tycks ta tid, men vem har bråttomt?
Var på marknad igår, Mittmarknaden. En liten by mitt uti skogen har en stor marknad, drygt 3000 besökare under en dag. Underbart. Allt finns att köpa, men mest hemodlat och hemlagat, precis sånt jag vill ha! Brukar varje höst spatsera på torget i vår stad för då finns något som heter "Bondens egna marknad". Här säljer bönderna själva sina lokalt producerade varor. Kanon att få handla när man vet vart saker och ting kommer från och inte är det besprutat med gud vet vad heller.
Ah, blir galen, nu blir jag avbruten igen men istället för att stänga ner allt tänker jag spara! Vi hörs en annan kväll.

Tjingeling.

Ovido - Quiz & Flashcards