Alla inlägg den 3 november 2008

Av Blå Loggan - 3 november 2008 17:16

Japp, då var det klart! Jobbintervjun jag var på för dryga veckan sedan utföll positiv - jag fick jobbet (som jag inte sökt)!!! Just nu pågår förhandling om lönen, fick ett bud men tackade nej och nu funderar arbetsgivaren... Tog till rejält men då finns ju marginal till att gå ner lite, men eftersom jag inte sökt jobbet utan det var arbetsgivare som ringde och ville ha mig på intervju måste jag ju vara värd en del, eller?! Jo, visst är det så!

Har bytt gardiner och fixat nytt tyg på kökssoffan, resultatet ses här nedan (soffan syns inte så mycket)

Tjingeling.

Av Blå Loggan - 3 november 2008 10:09

- för mitt liv som skoteränka att börja. Det är bara så att denna säsong verkar bli ensammare än tidigare - tur att Tessan finns!

Min äldste son som tog förarbevis för skoter för några år sedan är borta med min käre sambo och nu ska "Lillen" ta detta förarbevis, 3 skotrar finns redan i garaget i väntan på säsongen!

Min sambo viger sitt vinterhalvår åt skoterkörning, varje helg + lediga vardagar. Tyvärr har han skadat sig någon gång också. Kompisen körde över honom när han försökte göra två saker samtidigt (fattar han inte att han är man och inte klarar av att göra mer än en sak åt gånger??). Sambon skulle styra skotern med ena handen och hålla GPS:en med den andra, ett öga skulle kolla GPS:en och ett öga skulle hålla koll på spåret. Krasch, bom bang och resultatet blev brutna revben och ryggkotor. Och, som alla vet, när män är förkylda är de döende - Tänk då en man med två brutna revben och frakturer på 4 ryggkotor. Jag har ganska bra tålamod, ibland i alla fall! Hurra för mig ;-)


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards